Saturday, December 4, 2010

Selamat Tinggal Facebook

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera pada setiap makhluk di muka bumi ini yang saya kasihi sekalian.Buat pengetahuan semua, pada tanggal 1/12/2010 telah berakhirnya kegemilangan saya di arena facebook.Sejak berkecimpung dalam arena tersebut, saya telah pun mengkaji kebaikan dan keburukan benda alah yang dinamakan facebook ini.Oleh itu,dengan ini sukacita saya maklumkan kepada sekalian makhluk di bumi ini,bagi pendapat saya bahawasanya banyak keburukan facebook ini daripada kebaikannya.Disini saya senaraikan beberapa keburukannya :

(1) Membuang masa jika tidak dapat dikawal selia dengan baik.
(2)Boleh mendatangkan keretakan rumah tangga jika penggunanya tidak open minded.
(3)Sosial tanpa sempadan yang boleh mendekatkan zina.
(4)Boleh mencipta fitnah dengan hanya menulis di ruang status komen.
(5)Si isteri tidak sedar setiap gambarnya yang di kemukakan di ruang facebook sudahkah mendapat persetujuan suami atau tidak,kerana ini untuk mengelakkan si suami berasa tidak selesa dengan gambar yang telah di poskan untuk tontonan umum dan boleh menjatuhkan maruah si suami.(bagi yang sudah berumahtangga)

Di atas adalah beberapa sebab keburukan yang dapat saya kongsi dengan sekalian makhluk semua.dengan ini secara rasminya, saya Azwadi Bin Agus Salim bersara dari arena facebook untuk beberapa waktu yang belum saya ketahui lagi.Mungkin selamanya kerana semuanya demi kamu Norahimah... ;) untuk kawan-kawan facebook, saya ingin memohon maaf andai perbuatan saya pernah menggguris hati anda sewaktu kita berkomunikasi di alam maya itu.Tiada lagi video-video share,tiada lagi komen-komen yang mengarut,tiada lagi game poker,dan tiada lagi akauan fb azwadi...Selamat Tinggal F-a-c-e-b-o-o-k ...

No comments:

Post a Comment